Jelenlegi hely

Zengő Óvoda

Az óvoda címe: 5000 Szolnok, Czakó Elemér u. 4.
A térképért kattintson ide!
Telefon: +36-20-525-91-10
E-mail: zengo@szolnokiovodak.hu
Tagintézmény vezető: Bozsóné Jakus Tünde
fogadóórája: minden páros hét szerda 15.00-17.00 előzetes egyeztetés alapján
Gyermekvédelmi megbízott: Zsideiné de Jonge Kinga
fogadóórája: minden hétfő 17.00 előzetes egyeztetés alapján

Pedagógiai programunk letölthető innen: 

Szállj fel mellém, ...indul a szekér!
Óvodánk Szolnok város egyik jelentős városrészében a Széchenyi lakótelepen szívében helyezkedik el. 7 csoportunkban folyó nevelőmunkát segíti gazdag eszközellátottságunk, melyet Magvacska Alapítványunk támogatásával, pályázati lehetőségek kihasználásával tovább bővíthetünk a minőségi munka szolgálatában.

A Szolnok Városi Óvodák tagintézményeként elsődleges célunk az, hogy minden hozzánk érkező kisgyermek - a befogadó szemléletnek köszönhetően -  szeretetben, biztonságban érezze magát, bízzon önmagában és másokban, ismerje meg saját értékeit és érdeklődjön a világ dolgai iránt. Ehhez illeszkedően emeltük be nevelési értékeink fő komponensének a néphagyományőrzést, a Montessori pedagógia eszmerendszerét, a projektpedagógia elemeit. Eredményességünket gyermekeink és szüleik egybehangzó elégedettsége igazolja. Sikerünk titka: a család bevonásával, az élmények, az igazi elmélyült játék segítségével fejlesztjük a gyermekek egyéni képességeit segítségül hívva a Montessori pedagógia gazdag eszköztárát.

mindennapi munkánk alapkövei:

  • néphagyomány ápolás
  • projektpedagógia
  • montessori szemlélet
  • élmény-játék-tevékenység
  • tehetséggondozás, egyéni képességfejlesztés
  • minőségirányítás, minőségfejlesztés

...Nálunk mindig történik valami!

 

Néphagyomány ápolás
Már belépéskor ezer jel árulkodik arról, hogy a néphagyomány ápolás fontos szerepet tölt be mindennapjainkban. Épületünk helységeinek berendezésekor, díszítésekor nagy figyelmet fordítottunk a magyar népi kultúrához igazodó bútorzat, textíliák, természetes anyagok kiválasztására. Csoportszobáink felszereltsége a néphagyomány ápolás és a kézművesség eszköztárát gazdagon tartalmazza. Az óvodai nevelés elemeit a magyar néphagyományőrzés sokszínű tevékenységrendszere gazdagítja. A gyermek cselekvésén keresztül, olyan  későbbi életre is meghatározó élményeket kap, amelyek a szülőföldhöz,  társaikhoz való érzelmi kötődést alapozzák meg. Régmúlt idők szokásainak felidézésével érezheti egy nemzethez tartozunk. Közös ünnepeinken óvodai népviseletbe öltözünk és összegyűlik a Zengő Ovi apraja nagyja. 

Jeles napjaink: szüret, vásár, lucázás, betlehemezés, farsangolás, kiszézés, húsvétolás, pünkösdölés.

Élményorientált - tevékenységközpontú játék – Projektpedagógia
Mindennapjaink során célunk projektmódszert alkalmazásával, játékba ágyazott tevékenység szervezéssel, olyan készségek kialakítása, képességek fejlesztése, amely alkalmassá teszi a gyermekeket arra, hogy tudását maga szerezze meg, és azt más helyzetekben, változatos körülmények között is alkalmazni tudja. Gyermeki aktivitás, motiváció ébren tartása, kompetencia érzés fenntartása, kreativitás, divergens gondolkodás fejlesztése. A módszer alkalmazása lehetővé teszi, hogy a gyermekek, önkéntesen, egyéni elgondolásaik megvalósításával vegyenek részt a tevékenységekben.
A projekt típusú tevékenységszervezés fontos eleme az élmény, amellyel biztosítjuk az érzelmi ráhangolódást, befogadást, a belülről motiváltságot az ismeret feldolgozó folyamatban. A cselekvő tapasztalatszerzés során a gyermekek együtt tervezik, szervezik és valósítják meg elképzeléseiket a problémák megoldásához vezető utak keresésében.

Egyéni képességfejlesztés – Tehetséggondozás
Az óvodai évek alatt folyamatosan nyomon követjük életkorhoz igazodóan különböző képességterületeken gyermekeink fejlődését.
A gyermekek megfigyelését követően, mind a játékban, mind pedig a projekteket követő kiürülési időszakokban egyéni fejlesztési tervek alapján segítjük a gyermekek képességeinek fejlődését a gyorsabban fejlődő gyermekek és a lassabb érési ütemű gyermekek esetében is.
Ebben a folyamatban nagy segítség számunkra a Montessori pedagógia eszközrendszere. „Segíts, hogy magam csinálhassam!” – gondolatiságát követve kibontakozó tevékenység célja, hogy gyermeket saját fáradozásai útján segítse hozzá az egyre nagyobb mértékű önállósághoz és tökéletesedéshez.
A tanításközpontúság helyett az önálló tanulást helyezi előtérbe.
Folyamatosan készítünk saját eszközöket, fejlesztő játékokat a feldolgozott témához és a gyermek érdeklődéséhez igazítva.

Gurul a szekér…meg sem áll!

Referenciaintézményi pályázatban újabb lehetőséget látott nevelőtestületünk a továbbfejlődésre.
Az előminősítési szakaszban igazoltnak vélték szakmai - pedagógiai felkészültségünket a jó gyakorlataink átadására. Ebben az innovatív folyamatban a pályázat kereteink belül számos képzésen keresztül sajátíthattuk el a minőségi szolgáltatások biztosítását.
A pályázat megvalósulása a tudatos és mindig megújulni vágyó kollégáink, ötleteinket támogató-együttműködő szülők közös sikere.

Eredményességünk záloga
Minőségirányítás - nyomon követés
Pedagógiai munkánkat a rendszeresen műköttetett önértékelő, értékelő folyamatok segítik - jó alapjai saját rövid és hosszú távú fejlődési útjaink meghatározásához. Partnereink elégedettsége a mi sikerünk. Minőségirányításunk középpontjában a gyermeki és szülői elégedettségmérések állnak., mely kiegészült a hozzánk látogatók megkérdezésével. Javaslataik, jelzéseik segítik továbbfejlődésünket.

 

Hozzászólások

A  Szolnokimami 2015/16. évi „A mi óvodánk” pályázatában szülők adtak választ arra a kérdésre, hogy „Miért szeretitek gyermeked óvodáját?” A válaszok itt olvashatók.

Nekem már a 3. gyermekem jár a Zengő Ovódába.Ami azt jelentheti,hogy nagyon szeretjük, a néphagyomány(jeles napok mindig új élményekkel töltik fel a gyerekeket),a játékos tanulás,az ovónők képzetsége,a dadusok kedvessége,sok mindent sorolhatnék. JÓ a Zengőbe járni!! :)  (Mókus csoport)

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére