Jelenlegi hely

A 2014/15-ös tanév rendje (szünetek stb.)

A 2014/15-ös tanév fontosabb időpontjai:
Első tanítási nap: 2014. szeptember 1.

A 2014/2015-ös tanév szeptember elsején, hétfőn kezdődik. A tanév 181 napos lesz, a nappali tagozatos középiskolákban és szakiskolákban pedig 180 tanítási napra kell felkészülni.

 

Első évfolyamos diákok felmérése: 2014. október 10-ig

Az általános iskoláknak október 10-ig kell felmérni azoknak az elsősöknek a számát, akiknél - az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján - az alapkészségek fejlesztését jobban kell támogatni.

Őszi érettségi időszak írásbeli vizsgái: 2014. október 10-től 27-ig
Őszi érettségi időszak szóbeli vizsgái: 2014. november 6-tól 22-ig

Őszi szünet: 2014. október 27-től október 31-ig
Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap október 22., szerda, a szünet utáni első tanítási nap pedig november 3-a, hétfő.

Téli szünet: 2014. december 22-től december 31-ig
A téli szünet előtti utolsó tanítási nap december 19., péntek, a szünet utáni első tanítási nap 2015. január 5-e, hétfő.

Fizikai állapot felmérése: 2015. január 5. és május 27. között
Ismét felmérik a diákok fizikai állapotát és edzettségét, a vizsgálatot 2015. január 5-e és május 27-e között végzik az iskolák.

Az első félév vége: 2015. január 16.
Az első félév január 16-ig tart, az iskoláknak pedig 23-ig értesítik a tanulókat és a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről.

Tavaszi szünet: 2015. április 2-től április 7-ig
A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap április 1., szerda, a szünet utáni első tanítási nap 2015. április 8., szerda.

Utolsó tanítási nap az 12. évfolyamon: 2015. április 30.
A végzősöknek utoljára április 30-án kell iskolába menniük. A Belügyminisztérium fenntartása alá tartozó szakközépiskolákban 2015. május 22-én, a Honvédelmi Minisztérium szakképző iskoláiban pedig 2015. május 29-én kell utoljára iskolába menni.

Országos kompetenciamérés: 2015. május 27.
A hatodik, nyolcadik és tizedik évfolyamon 2015. május 27-én tartják az éves kompetenciamérést.

Nyelvi felmérés a két tanítási nyelvű általános iskolákban: 2015. június 3.
A két tanítási nyelvű nevelést-oktatást folytató általános iskolákban a hatodikos és a nyolcadikos diákok idegen nyelvi felmérőjét június 3-án szervezik meg.
Nyelvi felmérés: 2015. június 11.
Az iskolák hatodik és nyolcadik évfolyamán az angolt vagy németet első idegen nyelvként tanulók körében június 11-én végeznek nyelvi felmérést.

Tavaszi érettségi időszak, írásbeli vizsgák: 2015. május 4-től 26-ig
Szóbeli érettségi vizsgák: 2015. június 4-től 26-ig

Utolsó tanítási nap: 2015. június 15.
A közép- és általános iskolákban június 15-én, hétfőn ér véget a tanítás.

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére