Jelenlegi hely

Kolozsvári úti Óvoda

Az óvoda címe: 5000 Szolnok, Kolozsvári út 21.
A térképért kattintson ide!
Telefon: +36-20-298-33-83
E-mail: kolozsvari@szolnokiovodak.hukolozsvariovi@gmail.com
Tagintézmény vezető: Béresné Horváth Márta
fogadóórája: minden hónap utolsó szerda 16-17-ig (előzetes bejelentkezés alapján)
Gyermekvédelmi megbízott: Kuruczné Szabó Edit
fogadóórája: minden hónap utolsó szerda 16-17-ig (előzetes bejelentkezés alapján)

A vezető távollétében megbízott óvodapedagógusok:
T. Kovács Ildikó
Versegi Ildikó

Minőségügyi megbízott: Tasi Melinda

Óvodapedagógusok: Béresné Horváth Márta, Bíró Balázsné, Feketéné Oláh Tímea, Herkelyné Palya Éva, Kurdiné Kelemen Márta, Kuruczné Szabó Edit, Szánthó Julianna, Tasi Melinda, T. Kovács Ildikó, Versegi Ildikó
Óvodapedagógusok fogadóórája: kéthavonta utolsó hét hétfő 14-17 óra között (előzetes időpont egyeztetés szükséges)

Pedagógiai asszisztens: Salló Dorottya
Dajkák: Angyal Sándorné, Csendes Erika, Gyenesné Török Erzsébet, Kurgyis Katalin, Sléder Tiborné
Konyhás: Gazsó Szilvia
Karbantartó: Gombos Károly

A Kolozsvári úti Óvoda Szolnok város központjában, jól megközelíthető helyen épült. Mellettünk bölcsőde, közelünkben három iskola működik.

ÓVODÁNKRÓL
Óvodánkat tágas zöldövezet veszi körül. Előkertjében virágok, fák, cserjék találhatók. Belső udvara tágas, parkosított, mozgásfejlesztő játékokkal felszerelt. Játékaink megfelelnek az Európai Unió előírásainak. Az óvodánk épülete, világos, esztétikus. 5 csoportunkban 111 főt tudunk fogadni homogén csoportokban.A csoportszobák egységesen tükrözik Helyi nevelési programunkat, mely meghatározza az óvodánk külső, belső esztétikáját. Biztosított óvodánkban az informatikai háttér. Munkánkat megkönnyíti az internet, számítógép, multifunkcionális nyomtató.

AZ ÓVODA KÖZÖSSÉGI ÉLETE
Ünnepek, jeles napok az óvodánkban:

Hagyományhoz kötődő ünnepeink: Őszköszöntő, Advent, Mikulás, Karácsonyi játszóház, Farsang, Húsvét és ehhez kötődő játszóház, Májusfaállítás, Anyák napja, Gyermeknap.
Az ismétlődő közös, örömteli tevékenységek közé tartozik a születés- és névnapok megünneplése. Ez a hagyomány mélyíti az összetartozás, az egymás iránti tisztelet és szeretet érzését.
Óvodánk életét délutáni különfoglalkozások is színesítik:
Néptánc oktatás, Csiri-biri gyermektánc, Katolikus hittan és játékos Angol nyelv tanulására van lehetőség óvodánkban.
Kapcsolattartás a családdal:
Nagy hangsúlyt fektetünk:

  • a családdal való jó kapcsolat kialakítására,
  • a szolgáltatói és partnerközpontú szemlélet előtérbe helyezésével a bizalomra épülő nevelőtársi együttműködésre,
  • az újonnan érkező gyermekek beszoktatására, amely a család egyéni igénye alapján történik.               

Valljuk, hogy a szülő ismeri legjobban gyermekét, Ő tudja mennyi idő és milyen forma szükséges az óvodai élet elfogadásához.
Az együttműködést segítik még az előzetes családlátogatások, nyílt napok, szülői értekezletek, fogadó órák, közös ünnepek, rendezvények, kirándulások.

ALAPÍTVÁNYUNK

A"Kolozsvári úti Óvodáért Alapítvány"-t 1999. október 19-én jegyezték be a szülők kezdeményezésére, mely hosszú évek óta működik és nagymértékben segíti a mindennapi munkánk feltételeinek megteremtését. Minden év februárjában megrendezzük az Alapítványi bálunkat, melynek bevételét gyermekek személyiségfejlesztésére, játékeszközök vásárlására, udvari játékparkunk fejlesztésére fordítjuk.

"Kolozsvári úti Óvodáért Alapítvány" 
Címe: 5000 Szolnok, Kolozsvári út 21.
Adószáma: 18832990-1-16

Az Alapítvány kuratóriumának tagjai:
Elnök: Kissné Hoppál Judit(szülő)
Tagok: 
Dr Kozma Edina(szülő)
Zatkó Anikó (szülő)
Herkelyné Palya Éva(óvodapedagógus)
Szánthó Julianna (óvodapedagógus)

PEDAGÓGIAI ÉRTÉKEINK
Programunkban, a Hagyományőrzés, és a Komprehenzív nevelés kiemelten jelenik meg.    Ez a két terület adja óvodánk előnyös különbözőségének vezérfonalát.

JÖVŐKÉPÜNK
Óvodánk olyan intézmény szeretne lenni, ahol a gyermekek megszerzik az élethosszig tartó tanulás alapjait. Elhivatottságunkkal, szakmaszeretetünkkel, gyermek-szeretetünkkel, pozitív szemléletünkkel, olyan gyermekeket szeretnénk nevelni, akik a megalapozott tudásra építve a jövő társadalmának hasznos, elismert tagjaivá válnak.

KÜLDETÉSNYILATKOZAT
A Kolozsvári úti Óvoda dolgozói elkötelezettek vagyunk programunk értékei iránt.
Arra törekszünk, hogy az óvodánkba járó gyermekek váljanak fogékonnyá a népi kultúra értékei iránt, és pozitív érzelmi viszonyulással őrizzék azokat. Vállaljuk, hogy a lokálpatriotizmus megalapozása érdekében:

  • megismertetjük a gyermekekkel a népi kismesterségeket,
  • felelevenítjük a népszokásokat, népi gyermekjátékokat.

Pedagógiai programunk letölthető innen: 

PEDAGÓGIAI  INNOVÁCIÓK
Választott Referencia területünk és specifikumai:
2012-ben óvodánk sikeresen pályázott a Referencia Intézmény címre.
Referencia területünk:
"Komprehenzív elven egységes programmal dolgozó Intézmény"

Referencia pályázatunk címe:
A pedagógus attitűdjének formálása, az óvodáskorú gyermekek motivációs bázisának és nyelvi kommunikációjának területén a Kolozsvári úti Óvodában


"Jó gyakorlataink":

1. "A tanulás ne legyen lecke a gyermeknek, hanem szívdobogtató élmény". (József A)
A motiváció, mint belső késztetés a projektrendszerű tanulásszervezésben

2. A pedagógus kérdéskultúrája, mint az óvodai anyanyelvi nevelés alappillére.

A komprehenzív nevelés ismérvei:
A komprehenzív nevelés fogalma: együttes nevelés (komprehenzív = általános, átfog
Minden részmozzanat, minden pedagógiai elem a gyerekek sokoldalú fejlődését szolgálja.

Mindenkit a saját bázisán a lehető legmagasabbra akar eljuttatni, tehát nincsenek "ki- és "beszelektált" gyerekek. Nincsenek olyanok, akikről lemondunk, akiket csak bizonyos nagyon alacsony szintre lehet fejleszteni: mindenkit a saját csúcsaira próbálunk meg eljuttatni. Vagyis - és ez a komprehenzív nevelés filozófiája - az óvoda van a gyere-
kekért és nem fordítva.

Az elkövetkezendő időszak munkáját a Szolnok Városi Óvodák Helyi Nevelési Programja és Referencia Intézményi feladataink, valamint saját Nevelési Programunk határozza meg.
 

Szeretettel várunk minden kedves óvodánkba jelentkező gyermeket és igyekszünk mindent megtenni azért, hogy sok élménnyel, szép emlékekkel, gazdag ismeretekkel indulhassanak majd az iskolába!

 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére