Jelenlegi hely

Kacsa úti Óvoda

Az óvoda címe: 5000 Szolnok, Kacsa út 2.
A térképért kattintson ide!
Telefon: +36-20-390-09-15
E-mail: kacsa@szolnokiovodak.hu
Tagintézmény vezető: Prellerné Czakó Ágnes
fogadóórája: Minden hónap első keddjén 13-14-ig
Gyermekvédelmi megbízott: Berta Istvánné
fogadóórája: Minden hónap első szerdája 13-14-ig
Alapítványunk neve: "Gyermekeké a jövő"
száma: 18828863-1-16

Az óvoda bemutatása:

Óvodánk a város csendes, nyugodt családi házas zöld övezetében helyezkedik el.
Három vegyes életkorú csoporttal működik férőhelyünk száma 74 fő. A vegyes csoportok lehetővé teszik számunkra, hogy az értelmileg, mozgásban vagy szociálisan lassabban fejlődő gyermekeket differenciáltan egyéni fejlődési ütemének megfelelően fejlesszük. A széles életkorú társas kapcsolatok lehetősége olyan tapasztalatokat nyújt, melyben megtanulják a közös együtt élés szabályait a feltétel nélküli elfogadást, nyitottságot a másság iránt a toleranciát. A kedvező (20-24 fő) létszámú csoportok biztosítják a családias légkört, lehetővé teszik, hogy minden gyermeket alaposan megismerjünk, és pozitívan alakuljanak a gyermekek társas kapcsolatai. Szépen felújított, esztétikusan kialakított csoportszobák, öltözők, tornaszoba, és fejlesztő szoba várja a hozzánk érkező gyermekeket. Óvodánkban a kiemelkedő képességű gyermekek részére tehetség műhely működik.  Nevelőtestületünk felismerte a mai kor követelményeinek és változásainak fontosságát, ezért az eddig alkalmazott óvodai gyakorlatunkat kibővítettük új környezetvédelmi programunkka.l (szerves hulladékok újra hasznosítása, szelektív hulladékgyűjtés, óvoda kertjének, csoportfájának gondozása, madárbarát-kert kialakítása).
Hitvallásunk, hogy környezetbarát életvitelünkkel, környezettudatos szemléletünk kialakításával az óvodásainkban és családjaikban, mind ez a napi gyakorlatban érvényesüljön és természetessé váljon. Egy olyan környezetet hagyjunk magunk után melyet utódaink is élvezhetnek. A környezeti értékek megbecsülése, hagyományok ápolása, őrzése, az erkölcsi értékek alakítása, az együtt munkálkodási képességek értékközvetítése, a személyiség gazdagítása. Emellett a helyi nevelési programunkat is megújítottuk és bővítettük a KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGIAI programból. Fontos számunkra, hogy a gyermekeink minél több tapasztalati úton megszerezhető ismeretekhez jutassuk, játékos cselekedtetésekkel, kísérletezésekkel.

Nevelőtestületünk 6 fő többéves tapasztalattal rendelkező óvodapedagógusból, valamint 3 fő szakképzett dajkából, 1 fő pedagógiai asszisztensből és1 fő egy karbantartóból áll. Nevelő munkánkat logopédus, fejlesztő pedagógus, konduktor és gyógypedagógus segíti.

  • 5 fő Pedagógiai munka mentálhigiéniája tanfolyam
  • 4 fő Mozgásfejlesztés az óvodában
  • 1 fő Projektpedagógia
  • 3 fő Difer tanfolyam 
  • 4 fő Minőségfejlesztés az óvodában
  • 1 fő Angol középfokú ECL nyelvvizsga
  • 1 fő Nyelv-és beszédfejlesztő
  • 1 fő Pedagógiai asszisztens
  • 1 fő Gyógypedagógiai szakvizsga
  • 2 fő Tehetséggondozó tanfolyam

Napirenden kívüli szolgáltatásaink a heti játékos angol nyelvoktatás és a néptánc oktatás

Pedagógiai értékek / Célrendszer:

  1. Érzelmi nevelés, szocializáció: Érzelmileg kiegyensúlyozott, a másság iránt nyitott, együtt érző, segítőkész gyermekek.
  2. Játék és tevékenységben történő tanulásszervezés: Nyitott, vidám, kreatív, szabályok betartására képes, együttműködő, önérvényesítő gyermek.
  3. Játék és tevékenységben történő tanulásszervezés: Az egészséges életmód szokásait elsajátító,  az egészség értékeit óvó, mozgást szertő gyermekek.

Minőségbiztosítás Óvodánkban:
Óvodánk nevelőtestülete fontosnak tartja a partneri kapcsolatokat gyermekekkel, szülőkkel. Évente végzünk elégedettségi méréseket partnereink között. Örömmel mondhatjuk az eredmények tükrében, hogy gyermekeink nagyon szeretnek óvodánkba járni.
Küldetésnyilatkozatunk:
Mi, a Kacsa úti Óvoda nevelőtestülete, szeretetteljes, családias, nyugodt légkörben neveljük gyerekeinket. Biztosítjuk a játék szabadságát és a változatos mozgáslehetőségeket.
Valljuk, hogy a gyermekek képességei a mozgás által sokoldalúan fejleszthetők, ezért programunkat a mozgásra és a játékra építjük. Kiemelten kezeljük az egészséges életmód, a mozgás iránti igény megalapozását, és a játékot, melyek szintén fontos szerepet töltenek be a harmonikus személyiségfejlesztés területén végzett munkánkban. Fontosnak tartjuk a változatos mozgásformák biztosítását az egész nap folyamán, melyhez a csoportszobákban és az udvaron is sokféle mozgásfejlesztő eszközzel rendelkezünk.
Pedagógiai programunk letölthető innen: 
Óvodánkról még részletesebb információt valamint a napi hírekről-aktualitásokról tájékoztatást kaphatnak a http://kacsautiovoda.webnode.hu oldalon.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére